waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Right Reasons-Lucidious & Vanda


Bottom dropped out
Where my friends at they out
I walk a lonely road
I'm so far from where I wanna be
奈落に落ちたよう
友達はみないなくなった
人寂れた道を歩き
目指す場所は遥か遠く

Looking back to the past yeah I made some mistakes
Devil came to me truthfully man I caved
I tried to put up a fight, my soul couldn't debate
Started acting out becoming someone I hate
I could say it ain't my fault, but that wasn't the case
Praying what I did doesn't determine my fate
I'm seeing ghosts in the middle of the night when I wake
I ask God how the fuck did I get to this place
俺だって過ちぐらい犯してきたさ
自分の中の悪魔が囁いてきたんだ
抗おうとしたけど、俺の魂にその力はなかった
だから俺の生き方に反することもした
過ちを認めて向き合ってきたし
その過去が足を引っ張らないことをただ祈る
真夜中目が覚めると亡霊が見えるんだ
それで神に聞くんだ
「なんで俺はこんな場所にいるんだ」

A starving artist living off of minimum wage
At least I can say that I never been fake
Got some recognition now I'm filling my plate
It took 6 whole years now I'm getting a taste
Of dreams I been chasing ever since I was eight
Everybody asking me, Lucid what does it take
I shrug it off, overwhelmed, I don't know what to say
I wanna quit
I'm trying to find a reason to stay
どれだけ飢えたって最低賃金で生きるしかない
それでも俺はずっとここに存在していた
今は多少売れてメシの味が分かるようになった
ここに来るまで6年もかかったんだ
8歳から追い続けた夢、今ようやく味わっている
そしてみんな同じ質問をしてくる
「Lucid、どうやって成功したんだ?」
知らん、俺にはそんなこと分からねえよ
むしろ俺はここから降りたいんだ
というより続ける理由を探してる

Bottom dropped out
All alone where my friends at, they out
Can't go home
I walk a lonely road
I'm so far from where I wanna be
Losing me
奈落に落ちたよう
独り残されて
友達はみないなくなった
帰る道が分からない
人寂れた道を歩き
目指す場所は遥か遠く
自分がバラバラになっていく
I'm hopeless, I fell
Taking back all the pieces myself
Been burned, but I'm standing all alone
This pain is mine to own
I'll keep moving on
For the right reasons
一寸先は闇な未来
燃やしてきた自分のカケラ
今になってかき集めても
孤独なのは変わらない
この苦しみを無駄にはしない
進み続けるしかない
理由を探し求めて

Gotta get back to my music in tune for the right reasons
Bleed out through my pen while I fight demons
Can't speak, like my mic freezes
Defy faith sometimes I even fight Jesus
I need this, my music is medicine
Y'all are privates I'm playing as a veteran
Listen to my public diary and let it settle in
I'm not always a gentleman at least I'm being genuine
理由を探し求めて音楽に戻る
ペンから流れる血は悪魔と戦ってる証
マイクの音が飛ぶように、言葉が出てこない
時には神に抗ってイエスとも戦う
これしかない、俺の曲は処方箋
お前ら二等兵とは違って、俺は百戦錬磨
この歌詞を聞いて自分に言い聞かせてやれ
俺は紳士とはほど遠い人間だが
自分には正直でいてきたつもりだ

You can't comprehend what music means to me
Least you can do is to show me some decency
Fact is not many people compete with me
I started at the bottom with all of you people equally
Scared to let out the real versions of me
They might not like the real person they see
New me is changed and the old me deceased
Only reason I do this is so I feel peace
俺にとって音楽とは何か
お前らに理解してほしいとは思わないが
この価値観を尊重ぐらいはできるだろう
お前らと同じ底辺から
俺はここまで這い上がってきた
だから本当の俺を曝け出すのが怖いんだ
社会から拒絶されることを恐れてる
昔の俺は死んだ
俺は変わったんだ
この場所を平穏に思えるうちは
今の俺を演じ続ける

Bottom dropped out
All alone where my friends at, they out
Can't go home
I walk a lonely road
I'm so far from where I wanna be
Losing me
奈落に落ちたよう
独り残されて
友達はみないなくなった
帰る道が分からない
人寂れた道を歩き
目指す場所は遥か遠く
自分がバラバラになっていく
I'm hopeless, I fell
Taking back all the pieces myself
Been burned, but I'm standing all alone
This pain is mine to own
I'll keep moving on
For the right reasons
一寸先は闇な未来
燃やしてきた自分のカケラ
今になってかき集めても
孤独なのは変わらない
この苦しみを無駄にはしない
進み続けるしかない
理由を探し求めて

As a kid I'd lock myself inside of rooms
Now I lock myself inside of booths
Truth is I lost it all and became useless
Stone cold Medusa was seducing
Stuck in the envy and comparison bullshit
Living inside of a materialism high
Grateful that people are following for my rhymes
But the medias damaging every piece of my mind
ガキの頃は部屋に閉じこもってた
今は防音室に鍵掛けて閉じこもってる
全てを失った俺に価値などない
メデューサに石にされたように
羨望と嫉妬の沼から抜け出せない
この世界は驚くほど便利になった
そして俺に付いてきてくれる人だっている
でもメディアが俺の心を蝕んでいくんだ

I wonder at the end if it is peace I will find
Or if negativity's always a piece of the pie
So many struggle, hate what they do to survive
Can't accept what they love so they live in a lie
The real me is on the inside waiting to die
Mama I'm sorry, I need you to know that I tried
To be a leader to the people in the dark that I guide
I just pray to be enough and finally feel I'm alive
Feel I'm alive
いつかは本当の安らぎを得られるのか
それとも誹謗中傷からは逃げられないのか
みんな苦しみながら生きるために嫌なこともしてる
好きなことを諦めて嘘の中で死ぬしかないのか
本当の俺はただ死ぬのを待ってるだけなんだ
母さん、ごめん、でもこれだけは知ってほしい
俺は暗闇に迷う人たちを導きたかっただけなんだ
でも今の俺ではまだ力不足で
そんなことを夢見るしかないんだ

Bottom dropped out
All alone where my friends at, they out
Can't go home
I walk a lonely road
I'm so far from where I wanna be
Losing me
奈落に落ちたよう
独り残されて
友達はみないなくなった
帰る道が分からない
人寂れた道を歩き
目指す場所は遥か遠く
自分がバラバラになっていく
I'm hopeless, I fell
Taking back all the pieces myself
Been burned, but I'm standing all alone
This pain is mine to own
I'll keep moving on
For the right reasons
一寸先は闇な未来
燃やしてきた自分のカケラ
今になってかき集めても
孤独なのは変わらない
この苦しみを無駄にはしない
進み続けるしかない
理由を探し求めて

【補足】
補足はありません。