waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

CAREFUL-NF


Stuntin' on me, you get exposed
I don't wanna pick then I buy both
Doesn't go plat, it'll go gold
Keep it up upfront, I don't tiptoe
I be at the house tryin' to lay low
Duckin' and dodgin' the promo
Sit on my roof like J Cole
Yeah, sit on my roof like J Cole
お前が言ったこと、全部聞こえてるぞ
分かれ道に突き当たったら両方に進めばいい
俺の目標は曲の売上じゃないんだ
自分の曲一本で勝負したいし
有名になっても俺の生活は変わらない
わざわざ広告宣伝に金かけたりはしない
J.Coleは屋根の上で作曲してたらしい
だから俺も同じように曲を作るよ
Thinking about how I'm so thankful
Subpar songs, I don't make those
Look at that car I paid for
Look at my life, I'm grateful
Hatin' on me, that's hateful
You know I hit what I aim for
Talkin' 'bout risks, I take those
Didn't get here being careful
俺はつくづく幸運な人間だ
平凡な曲なんて作らない
俺が買ったこの車を見てくれ
この人生、感謝してもしきれない
お前の憎悪は嫉妬心からだろうな
俺は狙ったものは必ず手に入れるんだ
挑戦することを恐れるな
慎重さと無進歩は紙一重

Listen, ah
Talkin' 'bout risk, I take those
Millionaire still riding with the Draco
Courtside at the game Jumbotron got my name on it
That's how a typical day goes
I just left Nigeria, Lagos
I just met Kanye, Yesoz
I was talkin' to God, 'bout what's real or what's not
All he said was remain faithful
よく聞け
挑戦にリスクは付きものだ
車に乗る時だって銃を積んでいくさ
スタジアムでは俺の名前がディスプレイに映る
そんなことが繰り返される毎日だ
ついこないだもラゴスを発って
カニエ・ウェストにも会ったところだ
神に聞いてみたんだ
「一体どれが現実なんだ?」
そしたら「信仰心を持ち続けろ」だとよ

OK, I get, I got it, I'm with it, I'm 'bout it
My crib is exotic I'm blessed, hey
We living chaotic was high off narcotics
But that's when my life was a mess, hey
We come from the bottom we still at the bottom
I get high to relieve the stress, hey
I don't think y'all get the message
This just world is built off misconceptions
なるほどな、分かったよ、そうするよ
俺の家族はアメリカらしくはないが、それでいい
混沌の中で育ち、楽しみもクスリぐらいだった
でもそれは昔の話
俺たちのスタートラインは最底辺だったし、今でも最底辺にいる
クスリを使うのはストレスから逃げるため
お前らには分からないだろうな
この世界は誤解の積み重ねで作られてるんだよ

Talkin 'bout greed
Talkin 'bout envy
Talkin 'bout money, then we talkin' 'bout plenty
Talkin 'bout dollars, or we talkin' 'bout pennies
Talkin' 'bout drinking, then we talkin' 'bout Henny
What we talkin' 'bout
Lost souls at a crossroad, money coming in in large loads
I've been crossed so my heart cold
That's all we know
みな欲望の話をして
そして妬みの話に移り
金の話はいつまでも尽きないな
これは札束の話なのか、ちっぽけなコインの話か
これは安酒の話なのか、ブランデーの話なのか
俺らが何の話をしてるか教えてやるよ
みな金に惑わされて選択を見誤るんだ
大金が舞い込んで人が集まったときは
俺は裏切られた気分で心も冷えきっちまったよ
人生ってそんなもんなんだろうな

Stuntin' on me, you get exposed
I don't wanna pick then I buy both
Doesn't go plat, it'll go gold
Keep it up upfront, I don't tiptoe
I be at the house tryin' to lay low
Duckin' and dodgin' the promo
Sit on my roof like J Cole
Yeah, sit on my roof like J Cole
お前が言ったこと、全部聞こえてるぞ
分かれ道に突き当たったら両方に進めばいい
俺の目標は曲の売上じゃないんだ
自分の曲一本で勝負したいし
有名になっても俺の生活は変わらない
わざわざ広告宣伝に金かけたりはしない
J.Coleは屋根の上で作曲してたらしい
だから俺も同じように曲を作るよ
Thinking about how I'm so thankful
Subpar songs, I don't make those
Look at that car I paid for
Look at my life, I'm grateful
Hatin' on me, that's hateful
You know I hit what I aim for
Talkin' 'bout risks, I take those
Didn't get here being careful
俺はつくづく幸運な人間だ
平凡な曲なんて作らない
俺が買ったこの車を見てくれ
この人生、感謝してもしきれない
お前の憎悪は嫉妬心からだろうな
俺は狙ったものは必ず手に入れるんだ
挑戦することを恐れるな
慎重さと無進歩は紙一重

Called up my dad and I told him I got you
You wanna retire, then do it, you're good
Called up my grandma and told her
It's time to move out of that basement, let's get you a crib
Called up my manager, told 'em get ready
It's 'bout to get busy this record is, ah
Called up to God and I asked 'em you watchin' my back?
He ain't say nothin' back but I heard what He said
When you see how I'm livin' the answer is obvious ain't it
When you go from poverty stricken and stressing
'Bout buying the groceries to not even having to look at the total
You know you've been blessed
Sharing the wealth, ain't no point in me keeping this all to myself
I ain't taking this money with me to my grave
Yeah, I might as well bless all the people I love
父さんに電話して伝えた
体がキツいならもう無理しなくていいって
婆ちゃんに電話して伝えた
その暗い地下室から出ておいでって
マネージャーに電話して伝えた
この曲は売れるぞ、覚悟しておけって
神に電話して聞いてみた
俺のこと、見てくれてるよな?って
返事は聞こえなかったが、何が言いたいのか分かったさ
今の俺を見たら分かるだろう
その日の夕飯も満足に買えなかった俺が
今じゃ会計を見ずに買い物ができるようになったんだ
俺は恵まれた人間だって気付いたんだ
この富はみんなで分け合おう
俺のために持っていても仕方がない
俺が死んでもこの金は持っていけない
そうだ、俺は愛する人たち全てに幸せを届けるんだ

We talking 'bout making a difference, I'm making one
Talking 'bout risks, I been taken 'em
Talking 'bout dreams, I been chasin' 'em
Talking 'bout lives, I been changin' 'em
Talking 'bout family don't play with 'em, whoa
埋もれないように俺は努力してきた
リスクを背負ったからこの場所にいられる
夢を追い続けた結果がこの姿だ
自分の人生を良くしようと変えようとした
だから俺の家族にだけは手を出さないでくれ
That's a line you don't cross, no
Low blows can't respect those
Gotta keep the loved ones close
That's all we know, yeah
そのラインだけは越えないでくれ
卑怯なやり方だけは許せない
だから愛する人たちの側にいる
人生はそのためにあるんだ

Stuntin' on me, you get exposed
I don't wanna pick then I buy both
Doesn't go plat, it'll go gold
Keep it up upfront, I don't tiptoe
I be at the house tryin' to lay low
Duckin' and dodgin' the promo
Sit on my roof like J Cole
Yeah, sit on my roof like J Cole
お前が言ったこと、全部聞こえてるぞ
分かれ道に突き当たったら両方に進めばいい
俺の目標は曲の売上じゃないんだ
自分の曲一本で勝負したいし
有名になっても俺の生活は変わらない
わざわざ広告宣伝に金かけたりはしない
J.Coleは屋根の上で作曲してたらしい
だから俺も同じように曲を作るよ
Thinking about how I'm so thankful
Subpar songs, I don't make those
Look at that car I paid for
Look at my life, I'm grateful
Hatin' on me, that's hateful
You know I hit what I aim for
Talkin' 'bout risks, I take those
Didn't get here being careful
俺はつくづく幸運な人間だ
平凡な曲なんて作らない
俺が買ったこの車を見てくれ
この人生、感謝してもしきれない
お前の憎悪は嫉妬心からだろうな
俺は狙ったものは必ず手に入れるんだ
挑戦することを恐れるな
慎重さと無進歩は紙一重