waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

No One Left To Love-Alan Wake & ROOS + BERG


Through darkest dark, I'm pushing through
Through the end, I'm reaching you
Though they keep saying that my baby
Is gone, I keep on loving you
暗闇の中、前へと進んでいく
何があっても、いつまでも探し続ける
たとえ、私の子はもういないんだと言われても
愛してることには変わらない

For my love's the light
Holding you tight, holding you tight
私の愛があなたを照らして
この胸に抱き締める

And they can never take that away
I'll change the story where it's sayin'
もしこの光さえ消えるのだとしても
私が運命を書き換えてみせる

There is no one left to love
And there's no light left to guide us home
I keep you with me through the darkest night
And I won't let go, won't let go
愛する人なんてもういない
帰り道を照らす光が消えたとしても
それでもこの子を抱いて暗闇を進み続ける
絶対に離さないように

I lost the plot along the way
Still got my voice, last words to say
I'll change this story so it's sayin'
何もかも上手くいかないとしても
最後まで自分を信じることはできるはず
私が運命を書き換えてみせる

When there's no one left to love
And therе's no light left to guide us home
Still keep you with mе through the darkest night
And I won't let go, won't let go
愛する人なんてもういない
帰り道を照らす光が消えたとしても
それでもこの子を抱いて暗闇を進み続ける
絶対に離さないように

Yeah, there's always you to love
There's a spark of light to guide us home
I keep you with me through the darkest night
And I won't let go, won't let go
そう、私にはあなたがいる
ようやく帰り道が光で照らされ
私はこの子を胸に暗闇を進み続ける
絶対に離さない