waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

weapon-Against The Current


I always say, I always say that it's the last time
A promise I can't keep
I always say I'll get a grip and it'll be fine
But I lie straight through my teeth
And though I try and do it right with my intentions
Keep them good, they never break, but I still bend 'em
'Cause this devil on my shoulder wants to pull me underneath
ずっと言ってきた、これが最後だって
でもこの約束は守れそうにない
しばらくしたら気持ちを入れ替えるよ
でも息をするようにウソをついてしまう
どう頑張っても無理なんだよ
壊さないようにしてたけど、どうしてもねじ曲げてしまう
悪魔が背後で私を引きずり下ろそうとするから

Another sleepless night
Staring through the ceiling
I'm wondering how could I
Calm my head? Yeah
Calm my head 'cause
眠れない夜が続くんだ
天井を見つめながら思う
いったい何をすれば
冷静になれる?
どうすれば落ち着けるんだ

I see red
My blood is boiling and it shows
And all you are is a weapon
You shoot 'em down 'til you end up alone
I seem fine
But I can't take the highs and the lows
All I am is a weapon
I shoot 'em down 'til I end up alone
視界が赤く染まり
血が煮え立って気付く
あなた自身が武器だった
周りの人間一人残らず撃ち殺す
私はこれでいいけど
何かが間違っている
私自身が武器になって
周りの人間一人残らず撃ち殺す

I always say I hate the way you look at me now
And I swear I didn't mean to be a let down
What I broke can't be fixed with
All my sorry excuses, no
私を見つめるその目がウザいって言ってるじゃん
私だけが辛い思いするのは絶対にイヤ
これまで私が壊してきたものは
謝って片付くことじゃない

Another sleepless night
Staring through the ceiling
I'm wondering how could I
Calm my head? Yeah
Calm my head 'cause
眠れない夜が続くんだ
天井を見つめながら思う
いったい何をすれば
冷静になれる?
どうすれば落ち着けるんだ

I see red
My blood is boiling and it shows
And all you are is a weapon
You shoot 'em down 'til you end up alone
I seem fine
But I can't take the highs and the lows
All I am is a weapon
I shoot 'em down 'til I end up alone
視界が赤く染まり
血が煮え立って気付く
あなた自身が武器だった
周りの人間一人残らず撃ち殺す
私はこれでいいけど
何かが間違っている
私自身が武器になって
周りの人間一人残らず撃ち殺す

No, I won't go under
No, I won't back down
Bittersweet surrender
Everything is better now
No, I won't go under
No, I won't back down
Bittersweet surrender
It's better now
これ以上落ちたくない
もう戻りたくもない
甘苦い挫折も味わったけど
今はもう立ち直ってる
これ以上落ちたくない
もう戻りたくもない
甘苦い挫折感さえ
今はもう吹っ切れてる

I see red
My blood is boiling and it shows
And all you are is a weapon
You shoot 'em down 'til you end up alone
I seem fine
But I can't take the highs and the lows
All I am is a weapon
I shoot 'em down 'til I end up alone
視界が赤く染まり
血が煮え立って気付く
あなた自身が武器だった
周りの人間一人残らず撃ち殺す
私はこれでいいけど
何かが間違っている
私自身が武器になって
周りの人間一人残らず撃ち殺す

All I am is a weapon
I shoot 'em down 'til I end up alone
私自身が武器になって
周りの人間一人残らず撃ち殺せばいい
繰り返し×1


【補足】
補足はありません