waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Superhero-Alan Wake & Mougleta


I hear your tears at night
As I hear the storm howling
Losing my child
Taken by the tide
Nowhere to hide I don't know
夜中に嵐が近づくにつれて
泣き声が聞こえる
波にさらわれた
私の子ども
逃げる場所も見つからない

Broken bonds, broken souls
Baby, you know how it goes
Bloodstains on the phone
Baby, calling home
But there's no one home
壊れた絆、傷ついた魂
分かるでしょ、この先どうなるか
血のついた受話器で
家に電話するけど
そこには誰もいない

If I'm the superhero
Then where the hell did I go
When you needed me most
I was lost like a ghost
Nothing but a story told
もし、スーパーヒーローになれたとしても
あの子の呼び声がどこから聞こえてるのか
私には分からないから
幽霊のように彷徨い
ただの噂話で終わるんだ
繰り返し×1

Oh, I just wanna cry
But fuck it, I'll keep on trying
I'm not losing my child
I'm fighting for her life
I'm out of my mind
泣きたい気持ちをこらえて
頑張り続けるしかない
まだ私の子はどこかにいる
あの子のために私は戦う
気が狂ってしまっても

Endless labyrinth of halls
Bloody writing on the walls
Misguiding me from where you are
Don't know where you are
Tell me where you are
どこまでも続く廊下
壁に書かれた血文字
行き先にあの子がいるのか
私には信じられない
居場所を教えてほしいの

My heart it screams
My heart it screams for you
魂が叫んでる
あの子のために叫んでる
繰り返し×1