waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Heroes and Villains


There was discord, misuse of worth
And the wool over my eyes
When I needed support, to feel the burn
To lift me up to new heights
Sensation, compelling, and I’m closer to the edge
Temptation, alluring, yet I taste regrets
雑音ばかりで勘違いしてたんだ
僕も騙されてるって分からなかった
燃えるような情動や
知らない景色が見たかった
だから僕には助けが必要だったのに
感情に飲み込まれていつの間にか崖っぷちだ
誘惑に負けて、後悔を味わってる

And who will pay the price, the lost or the damned
When nothing will open eyes like steel in my hand?
We’re heroes and villains by chance
Heroes and villains by choice
All in onе voice
All in one voice
その代償を払うのは一体だれなんだ
去った者なのか、騙した者なのか
もしこの手に握る鉄の塊のように
全てが冷たく眠っているとしたら?
僕らはヒーローにも悪役にもなれる
そしてそれは僕らの選択次第
全ては一つの言葉で決まる

Bеguiling words painted lips with soot
Made an empty shell of your lies
Exquisite hurt as the truth takes root
In the hollows of your eyes
Sensation, tormenting, and I’m closer to the edge
Temptation, enduring, yet I taste regrets
甘い言葉が唇を煤で汚し
君が重ねた虚構の抜け殻を残す
吸い込まれるような君の眼に
真実が根差すにつれて
猛烈な痛みが襲う
感情に飲み込まれていつの間にか崖っぷちだ
誘惑に負けて、後悔を味わってる

Who will pay the price, the lost or the damned
When nothing will open eyes like steel in my hand?
We’re heroes and villains by chance
Heroes and villains by choice
All in one voice
その代償を払うのは一体だれなんだ
去った者なのか、騙した者なのか
もしこの手に握る鉄の塊のように
全てが冷たく眠っているとしたら?
僕らはヒーローにも悪役にもなれる
そしてそれは僕らの選択次第
全ては一つの言葉で決まる

What is it to you, can you deny
What is a secret to a lie?
Spins a world so watertight
It hides salvation in plain sight
どういうつもりだったか教えてくれ
君にとって秘密と嘘はどう違うんだ
君の作り上げた完璧な世界
そこに救いの手があること
隠しきれてないよ

Sensation, so telling, and I’m closer to the edge
Temptation wears my ring, yet I taste regrets
感情に飲み込まれていつの間にか崖っぷちだ
誘惑に負けて、後悔を味わってる

Who will pay the price, the lost or the damned
When nothing will open eyes like steel in my hand?
We’re heroes and villains by chance
Heroes and villains by choice
All in one voice
その代償を払うのは一体だれなんだ
去った者なのか、騙した者なのか
もしこの手に握る鉄の塊のように
全てが冷たく眠っているとしたら?
僕らはヒーローにも悪役にもなれる
そしてそれは僕らの選択次第
全ては一つの言葉で決まる