waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Brighter Than The Sun-Poets of the Fall

I'm in way too deep like a poser
And falling for the dream's just the ground getting closer
どうやら首を突っ込みすぎたみたい
夢に取り憑かれてどこまでも堕ちてしまいそう
I guess it’s how our lives get painted in scars
こうやって僕らの生活に傷がついたのかな
With everything riding on a joker
全てが嘘みたいに思えてきて
With the paradise syndrome strap on for spurs
興奮しすぎて天国にいるような気分になってたんだ
Regret is the skin you shed just to make it this far
君が抜いだ後悔という皮は
僕らをもっと遠ざけた

I need you to find me, I can no longer breathe
僕を見つけてくれ
息苦しくてたまらない
I want you to touch me, just to know I still feel, oh
僕に触れてほしいんだ
まだ感覚があることを知りたい

Like a miracle you change me, raise me
奇跡のごとく
君は僕を変えてくれた
Brighter than the sun till I'm ready to be me
太陽よりも光り輝き
僕は本当の自分を見つけた
And your love is the reason, yeah
それは君の愛のおかげなんだ
Like a miracle you wake me, make me
奇跡のごとく
君は僕を目覚めさせた
Brighter than the sun when it used to blind me
眩しくて目を開けられない時には
僕を太陽より光り輝かせてくれた
I know your love is the reason
僕は分かってるよ
Love never goes out of season
いつだって愛はそこにある

I got nothing to call a solution
解決策なんて分からないよ
Not a penny to my name, just riding the motion
僕には何も残ってない
流れに身を任せるしかない
Yet like a child I still reach for the stars
子供みたいに星に手を伸ばしてるけど
But if this darkened hole is my conclusion
もしかしたら夜空の暗闇が僕の全てで
And the mother of pearl world is just a notion
真珠のように美しいこの世界はただの空想なのかも
I lose for playing out my part in this farce
僕が折れてでもこの茶番を演じきるよ

I need you to find me, I can no longer breathe
僕を見つけてくれ
息苦しくてたまらない
I want you to touch me, just to know I still feel, oh
僕に触れてほしいんだ
まだ感覚があることを知りたい

Like a miracle you change me, raise me
奇跡のごとく
君は僕を変えてくれた
Brighter than the sun till I'm ready to be me
太陽よりも光り輝き
僕は本当の自分を見つけた
And your love is the reason, yeah
それは君の愛のおかげなんだ
Like a miracle you wake me, make me
奇跡のごとく
君は僕を目覚めさせた
Brighter than the sun when it used to blind me
眩しくて目を開けられない時には
僕を太陽より光り輝かせてくれた
I know your love is the reason
僕は分かってるよ
Love never goes out of season
いつだって愛はそこにある

Just remember when it's time
タイミングを逃さないで
Speak your mind,speak your mind, you gotta show them how
心うちを打ち明けるんだ
Show them how you wanna live your life
君がどうやって生きたいか見せつけてやれ
Just one life, one life, all in the now
今というこの瞬間を

Like a miracle you change me, raise me
奇跡のごとく
君は僕を変えてくれた
Brighter than the sun till I'm ready to be me
太陽よりも光り輝き
僕は本当の自分を見つけた
And your love is the reason, yeah
それは君の愛のおかげなんだ
Like a miracle you wake me, make me
奇跡のごとく
君は僕を目覚めさせた
Brighter than the sun when it used to blind me
眩しくて目を開けられない時には
僕を太陽より光り輝かせてくれた
I know your love is the reason
僕は分かってるよ

Like a miracle you change me, raise me
奇跡のごとく
君は僕を変えてくれた
Brighter than the sun till I'm ready to be me
太陽よりも光り輝き
僕は本当の自分を見つけた
And your love is the reason, yeah
それは君の愛のおかげなんだ
Like a miracle you wake me, make me
奇跡のごとく
君は僕を目覚めさせた
Brighter than the sun when it used to blind me
眩しくて目を開けられない時には
僕を太陽より光り輝かせてくれた
I know your love is the reason
僕は分かってるよ
Love never goes out of season
いつだって愛はそこにある

【和訳補足】
補足はありません。