waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

i am not who i was-Chance Peña


I've been living on the road
Made a buck off my soul
I've been singing stories to the crowd
It's been a while since I've been home
I think about you every night
Wonder what it would've been like
If I stuck around and settled down
Maybe in another life
路上が生活の場だった
魂を削りながら
人々に物語を歌って
お金を稼いできたんだ
最後に家に帰ったのはいつだったかな
君のことを毎晩のように想うんだ
もし地元を離れなかったら
今ごろ違う人生だったんだろうな

So, if I fly too far
Will I still have a place inside your heart?
And, when you see what I've become
Will you love me for who I am, not who I was?
もし僕が遠くへ行っても
君の心に僕の居場所はあるかな
僕が変わっていたとしても
僕を僕として
昔の僕ではなく愛してくれるかな

You keep me steady on the ground
When my head's lost in the clouds
That spotlight, though it shines bright
Could never drown you out
I know it's hard when I'm away
I'll just hope you don't lose faith
'Cause I told the truth when I said to you
That I'll be back someday
浮かれるようなことがあっても
君は僕を地に足をつけてさせてくれる
スポットライトがどんなに眩しくても
君が一番輝いて見えるよ
どんなに距離があったとしても
僕を信じていてほしいんだ
君に言ったことは本気のつもりだから
いつの日か戻るって言葉は

So, if I fly too far
Will I still have a place inside your heart?
And, when you've seen what I've become
Will you love me for who I am, not who I was?
もし僕が遠くへ行っても
君の心に僕の居場所はあるかな
僕が変わっていたとしても
僕を僕として
昔の僕ではなく愛してくれるかな

Will you love me for who I am, not who I was?
今の僕を愛してくれる?