waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Afterlife-Hailee Steinfeld


Red eyes, like the smoke we rise
As the candle's burning low
Trust me in whatever you like
Are you playing with me?
充血した目と今にも消えそうな蝋燭の炎
煙と一緒に私たちも空高く舞い上がる
やりたい事があるならちゃんと言って
一緒に遊んでいこうよ

Every time your name, it leaves my lips
Running still like words left unsaid
Fire in my veins dream deeply love
Remind me I'm alive
あなたの名前を聞くたびに
私たちのことを言い出せなくなってしまう
血が騒ぐような感じがして
愛だけじゃなくて生を感じるの

Will you love me when my heartbeat stops?
When my heartbeat stops, will you stay mine? (Mine)
Will you promise me you'll search for us?
Will you find me afterlife? (Life)
鼓動が止まっても愛し続けてくれる?
鼓動が止まっても私のものでいてくれる?
私にまた会いにくるって約束してくれる?
天国でも私を見つけてくれる?

Oh, for better or for worse
Will death be our last kiss, my love? (Love)
Will you promise me you'll search for us?
Will you find me afterlife? (Life)
この先どうなるかわからないけど
このお別れが私たちの最後のキスになる
私にまた会いにくるって約束してくれる?
天国でも私を見つけてくれる?

My ear is buzzing
Oh, I'm trapped, no one's coming
Immortality is bliss
You put me down, then put me on a pedestal
Now that I'm gone you're gonna miss me
耳鳴りがするの
閉じ込められたみたい、誰も助けに来てくれない
不滅になるって光栄なことね
私のこと、神さまみたいに崇めてくれるのね
私がいなくなって、寂しくなるでしょ

Every time your name, it leaves my lips
Running still like words left unsaid
Fire in my veins dream deeply love
Remind me I'm alive
あなたの名前を聞くたびに
私たちのことを言い出せなくなってしまう
血が騒ぐような感じがして
愛だけじゃなくて生を感じるの

Will you love me when my heartbeat stops?
When my heartbeat stops, will you stay mine? (Mine)
Will you promise me you'll search for us?
Will you find me afterlife? (Life)
鼓動が止まっても愛し続けてくれる?
鼓動が止まっても私のものでいてくれる?
私にまた会いにくるって約束してくれる?
天国でも私を見つけてくれる?

Oh, for better or for worse
Will death be our last kiss, my love? (Love)
Will you promise me you'll search for us?
Will you find me afterlife? (Life)
この先どうなるかわからないけど
このお別れが私たちの最後のキスになる
私にまた会いにくるって約束してくれる?
天国でも私を見つけてくれる?

Candles burning *1
Will you find? Will you find me afterlife?
Oh, afterlife, the afterlife
蝋燭が燃えてる
私のこと見つけに来てね?
天国でも会えるでしょ?

Will you love (Will you love) in the afterlife?
Will you love (Will you love), will you love me?
天国でも愛してくれるよね?
愛してくれるでしょ?
繰り返し×1

Will you love me when my heartbeat stops?
When my heartbeat stops, will you stay mine?
Will you promise me you'll search for us?
Will you find me afterlife? (Life)
鼓動が止まっても愛し続けてくれる?
鼓動が止まっても私のものでいてくれる?
私にまた会いにくるって約束してくれる?
天国でも私を見つけてくれる?

Oh, for better or for worse
Will death be our last kiss, my love? Oh-oh
When my heartbeat stops, will you stay mine?
この先どうなるかわからないけど
このお別れが私たちの最後のキスになる
鼓動が止まっても私のものでいてくれる?

Afterlife
Afterlife
天国の向こうでも

*1:最初は薬でハイになるために使った”candle”は、終盤では葬いのための”candle”になってます。