waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Running Out of Time-Poets of the Fall

Here's my confession
これ以上胸にしまっておけないから
'Cus I can't keep it in me
もう正直に言うよ
And you know I'm breathless as I come
undone
なんだか君のせいで
Undone before you
自暴自棄になって息切れしてるみたいなんだ

Loving every heartache
どんなに苦しい時だって
Revel in every twist and turn
上手くいかない時だって楽しんで君を愛そうとしたし
I can feel your wisdom burning me
君はいつも僕を燃え上がらせてくれている
Like a second sun
まるで第二の太陽のようにね

Please forgive me
こんな僕を許してくれ
I can't lay down to waste time
時間を無駄にするつもりはないんだ
Going crazy running out of
このままじゃ狂ってしまいそうなんだ

Why's it feel, like it kills when you're
leaving me?
君がいなくなると死んでしまいそうになるのはどうしてだろう
Am I still hanging on to the ends of yesterday in me
その不安から血の涙を流していた昨日の自分から
When I was crying for my fears, bitter tears
まだ僕自身はなにも進歩していないのかもしれないけど
But you made me see we're crazy running
君は僕らが前に進み続けてるってわからせてくれた
Crazy running like we're running out of time
時間が足りなくてバカみたいに走り狂っているってね

Take my aggression as a gift to show us what we need to change
君は僕の嫌味な言葉を受け流して
Thoughts we need to rearrange
代わりに僕らは考え直さなきゃいけないってことを教えてくれた
'Cus we're alright now
おかげで今は良い感じだ
Here's my confession
言っていいのかわからないけど
Though I don't bow to authority
正直に言ってしまうよ
Right and wrong are my left and right
僕にはなにが正しくてなにが間違っているのかわからないしね

And this feels like we're crazy running
おかげで僕らは
Like we're running out of time
時間がなくて走り狂っているようだ
Forgive me I can't lay down waiting
待ちきれない僕を許してくれ

Why's it feel, like it kills when you're leaving me?
君がいなくなると死んでしまいそうになるのはどうしてなんだろう
Am I still hanging on to the ends of yesterday in me
昨日からまるで進歩してない僕は
Still defining all my fears, bitter tears
恐怖心とその血の涙をいまだに知ろうとしてる
You made me see we're crazy running
でも君は僕らが前に進み続けてるってわからせてくれた
Crazy running like we're running out of time
時間が足りなくてバカみたいに走り狂ってるって

Why's it feel, like it kills you're not leaving me?
君が一緒にいると死んでしまいそうになるのはどうしてなんだろう
Am I still hanging on to the ends of yesterday in me
そんなことで血の涙を流していた昨日の自分から
When I was crying for my fears, bitter tears
僕自身は何も進歩していないのかもしれないけど
But you made me see we're crazy running
君は僕らが前に進み続けてるって分からせてくれた
Crazy running like we're running out of time
時間が足りなくてバカみたいに走り狂ってるってね

 

【和訳補足】

補足はありません