wani diary

てきとうに。。。https://mobile.twitter.com/____wani____

Dreaming Wide Awake-Poets of the Fall

Dreaming Wide Awake

Too late, the melody is over
もうダメだ。鼓動は止まってしまった
The joke seems to be on me cos I'm the one not laughing
僕はそんな冗談で笑うことはできない
Down here on the floor
せっかくここまで来たというのに

Deflate, the mystery of living
命の理不尽さのような挫折は
In the most heartless fashion I could ever Imagine
想像する限り最も残酷に思える
No pretense of décor
気を持たせることさえできない

Another place and time, without a great divide
いつどこにいても、生きてさえいれば
And we could be flying deadly high
僕たちは死ぬほど高く飛び
I'll sell my soul to dream you wide awake
君を目覚めさせるために魂を売るだろう

Another place and time, without a warning sign
いつどこにいても、危険の予兆さえなければ
And we could be dying angel style
僕たちは天使の姿をして死に向かい
I'll sell my soul to dream you wide awake
君を目覚めさせるために魂を売るだろう

With me, disaster finds a playfield
僕の連れてきた悪魔が悪さをしている
Love seems to draw dark, twisted pleasure tearing at me
愛は不幸を呼び込み、幸福は捻じ曲げられて僕を困らせる
Cos I can't let you go
これでは君を行かせられない

Mercy, like water in a desert
砂漠の水のような慈悲と
Shine through my memory like jewelry in the sun
太陽の中にあるような宝石が僕の記憶を蘇らせる
Where are you now
君は一体どこにいるんだ

It's like I'm racing to the sun, blindly face the blazing gun
まるで太陽に向かって競争するように、果てが見えない
Cos I'm afraid I will be left here without you
それは僕が君を置いてここを去ることを恐れているから
Like I'm racing not to run, give more when I have none
まるで歩いて競争するように、全てを失って生気を失ったときには助けてほしい
Cos I'm afraid I will be left here without you
なぜなら僕が君を置いてここを去ることを恐れているから