waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Dreaming Wide Awake-Poets of the Fall

 

Too late, the melody is over
彼女の鼓動は止まってしまったのか
The joke seems to be on me cos I'm the one not laughing
そんな冗談じゃ笑えないよ
Down here on the floor
せっかくここまで来たというのに

Deflate, the mystery of living
命の神秘性ってのはなんて理不尽なんだ
In the most heartless fashion I could ever Imagine
こんなのあまりにも酷い仕打ちじゃないか
No pretense of décor
このままじゃ僕までダメになりそうだ

Another place and time, without a great divide
いつどこにいても、死別さえなければ
And we could be flying deadly high
僕らは死ぬほど高く飛び
I'll sell my soul to dream you wide awake
僕は君を起こすために魂を売っただろう

Another place and time, without a warning sign
いつどこにいても、不吉な予兆さえなければ
And we could be dying angel style
僕らは天使の姿をして天へ向かい
I'll sell my soul to dream you wide awake
僕は君を起こすために魂を売っただろう

With me, disaster finds a playfield
僕の中の悪魔が悪さをしているようだ
Love seems to draw dark, twisted pleasure tearing at me
愛は不幸を呼び込み、幸福は捻じ曲げられて、僕をめちゃくちゃにする
Cos I can't let you go
君を逝かせなかったからだろうか

Mercy, like water in a desert
砂漠の中のオアシスのような慈悲が
Shine through my memory like jewelry in the sun
僕の記憶を輝かせる。灼熱の太陽で輝く宝石のように
Where are you now
君は一体どこにいるんだ

Another place and time, without a great divide
いつどこにいても、死別さえなければ
And we could be flying deadly high
僕らは死ぬほど高く飛び
I'll sell my soul to dream you wide awake
僕は君を起こすために魂を売っただろう
Another place and time, without a warning sign
いつどこにいても、不吉な予兆さえなければ
And we could be dying angel style
僕らは天使の姿をして天へ向かい
I'll sell my soul to dream you wide awake
僕は君を起こすために魂を売っただろう

It's like I'm racing to the sun, blindly face the blazing gun
まるで太陽に向かって競争するように、果てが見えない
Cos I'm afraid I will be left here without you
それは僕が君を置いてここを去ることを恐れているから
Like I'm racing not to run, give more when I have none

まるで無意味に走らされているように、全てを失った時には助けてほしいんだ
Cos I'm afraid I will be left here without you
なぜなら僕が君を置いてここを去ることを恐れているから

 

【和訳補足】

補足はありません