waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Maybe Tomorrow Is a Better Day-Poets of the Fall

I'd stay the hand of god, but the war is on your lips
なんとか神様に頼み込んでるのに
君との争いはどうやら終わりそうにない
How can I brace myself for razor blades on whips
刃の付いた鞭に打たれそうだっていうのに
どうやって気を持たせればいいんだ
When everything with meaning is shattered, broken, screaming
君の言うこと全てが
僕らを破滅に導くのだとしたら
And I'm lost inside this darkness and I fear I won't survive
僕は暗闇の中で道を見失って
息絶えてしまうかも

I could pray and trick with a double tongue, but the only fool here's me
二枚舌で嘘をつきながら祈ることもできるけど
それじゃ僕の一人負けじゃないか
I choose the way to go, but the road won't set me free
僕自身が選んだ道は
僕の好きなようには行かせてくれない
Cos I wish you'd see me, baby, save me, I'm going crazy
それは君に僕を見て欲しいから
頼むよ、おかしくなりそうなんだ
Tryin' to keep us real, keep us alive
僕らをありのままに
生かしておいてくれ

This day will die tonight and there ain't no exception
今夜には今日という日は必ず終わる
We shouldn't wait for nothing to wait for
無意味に待ち続けるなんてできないよ
Love me in this fable, babe, my heart is in your hand
この瞬間だけは僕を愛してくれ
僕の心は君の手の中
Our time is waiting right outside your door
君が扉を開ければ
そこには僕らの時間が待っている
And maybe tomorrow is a better day
明日にはきっと良くなっているさ

I do not deal the cards and I play a lousy hand
僕は自分から手札を配らないし
セコい手だって使う
I celebrate no victories and my promises are sand
勝利なんか祝わないし
約束だって砂城のごとく崩れ落ちる
Against all this I contrast you, when all is lost the war is through
僕と君はこんなにも違うんだ
全てが失われてようやく争いが終わる
Hey angel, dare the winds now we can fly
神の使いよ
風に乗せて僕らを飛ばしてくれ

This day will die tonight and there ain't no exception
今夜には今日という日は必ず終わる
Why should I wait for nothing to wait for
無意味に待ち続けるなんてできないよ
Let me love you in this fable, hold your heart in my hand
この瞬間だけは僕の愛を受け止めてくれ
君の心は僕の手の中
Our time is waiting right outside your door
君が扉を開ければ
そこには僕らの時間が待っている
And maybe tomorrow is a better day
明日にはきっと良くなっているさ

This day will die tonight and there ain't no exception
今夜には今日という日は必ず終わる
Why should I wait for nothing to wait for
無意味に待ち続けるなんてできないよ
I won't cry for my solitude, lay my head and dream of you
独りでいたって泣きはしない
横になって君のことを想うよ
And hope that you'll come knocking on my door
そうして君が扉をノックするのを待つよ
And maybe tomorrow is a better day
明日にはきっと良くなっているさ
I know tomorrow is a better day
僕にはわかるんだ

【和訳補足】

  • stay the hand of godー"stay one's hand"で「手を抑える」「押しとどめる」
  • lay my head ー「頭を横にする」で“sleep”の意。