waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Don't Ask, Don't Tell-Tove Lo

I'm curious to know who you are
あなたって一体誰なの?
Know what turns you on, turns you off
何があなたをその気にさせるかは知ってる
Know we're not kids anymore
私たちはもう子供じゃないの
Know we've both been here before
私たちって前もここにいたのよね
These butterflies scare me to death
死ぬほど落ち着かないの
Feel them beating out of my chest
胸の鼓動がここからでもわかる
Make me come, come so alive
それでも私はここに来て
その度に生き返る
And go with your moves through the night
今日はあなたに一晩中ついていくの

We've both seen the world
私たちは同じ世界を見てたの
Live and learn
そこで生きて、学んだ
Don't know what you heard
あなたがなにを聞いたかは知らない
But it, but it can't be worse than I know
でもきっとそれって
私が知ってるよりも酷いことなんでしょ
We've both seen the world
私たちは同じ世界を見てたの
Live and learn
そこで生きて、学んだ
Don't know what you heard
あなたがなにを聞いたかは知らない
But it, but it can't be worse than I know
でもきっとそれって
私が知ってるよりも酷いことなんでしょ

And baby, don't ask, then don't tell
だからbaby
聞かないでほしいし、言わないでほしいの
Already know you're fucked up
あなたが堕ちてるのは知ってる
And it's cool with me
私にはそれが魅力的に映るの
My past and don't ask and don't tell
私の過去も
聞かないでほしいし、言わない
No need to share too much
知らないことがあるほうがいい
Come on, let it be, ah (and baby)
いいのよ
このままで

Experienced in more than one way
いろんな経験をして
Whatever I need, you got me
私に必要なのはあなただって
Whisper dirty things that we like
私たちの大好きな
秘密のいやらしいこと
Images stuck on my mind
そんなことばかりが頭に浮かぶの

We've both seen the world
私たちは同じ世界を見てたの
Live and learn
そこで生きて、学んだ
Don't know what you heard
あなたがなにを聞いたかは知らない
But it, but it can't be worse than I know
でもきっとそれって
私が知ってるよりも酷いことなんでしょ
We've both seen the world
私たちは同じ世界を見てたの
Live and learn
そこで生きて、学んだ
Don't know what you heard
あなたがなにを聞いたかは知らない
But it, but it can't be worse than I know
でもきっとそれって
私が知ってるよりも酷いことなんでしょ

And baby, don't ask, then don't tell
だからbaby
聞かないでほしいし、言わないでほしいの
Already know you're fucked up
あなたが堕ちてるのは知ってる
And it's cool with me
私にはそれが魅力的に映るの
My past and don't ask and don't tell
私の過去も
聞かないでほしいし、言わない
No need to share too much
知らないことがあるほうがいい
Come on, let it be, ah (and baby)
いいのよ
このままで

There's nothing I don't wanna know, yeah
知りたくないことなんてないけど
And I don't believe in lies
嘘だなんて思いたくないの
Baby, we're so good together
Baby、私たちいい感じだし
Does it matter what we hide?
知らないことがあってもいいでしょ?

And baby, don't ask, then don't tell
だからbaby
聞かないでほしいし、言わないでほしいの
Already know you're fucked up
あなたが堕ちてるのは知ってる
And it's cool with me
私にはそれが魅力的に映るの
My past and don't ask and don't tell
私の過去も
聞かないでほしいし、言わない
No need to share too much
知らないことがあるほうがいい
Come on, let it be, ah (and baby)
いいのよ
このままで
Don't ask, then don't tell
聞かないでほしいし、言わないでほしいの
Already know you're fucked up
あなたが堕ちてるのは知ってる
And it's cool with me
私にはそれが魅力的に映るの
My past and don't ask and don't tell
私の過去も
聞かないでほしいし、言わない
No need to share too much
知らないことがあるほうがいい
Come on, let it be, ah (and baby)
いいのよ
このままで

【和訳補足】

  • These butterflies scare me to deathー“butterflies in my stomach”で「冷静でいられない」「落ち着かない」の意味。