waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Scars(From ''The Divergent Series:Allegiant)-Tove Lo

Scars we carry
私達のこのキズは
Carry with memories, memories burned by the dark
暗闇と共に焼いたはずの記憶を乗せている
Try to see clearly
よくみれば
Tears we bury
そこには隠したはずの涙
Bury in vain cause the pain got us falling apart
意味もなく隠したのはあの痛みが私達をバラバラにしたから
Try to see clearly
忘れちゃいけない


Now let the healing start
忘れたはずのそれは
The fires out of guns
たった今、銃口から火を吹いた
We keep it in our hearts
胸にそれを秘めている私達は
We're like a thousand suns
まるで空に輝く太陽
Ooh, yeah, every day, step by step, we dare to love again
毎日少しずつでいいからまた愛していこう
And if we lose our grip, meet you at the end
もしダメだったとしても最後には君に会いに行く


Know they're cutting you deep
眠りにつく時さえそれを思い出すのは
Feel the scars in your sleep
君が深く傷つけられたから
What didn't kill us made us stronger
でも生きている限り強くなれる
Stories left on our skin
私たちが肌で感じた事
Wear them with everything
全てを受け入れよう
What didn't kill us made us stronger
この経験は私たちをもっと強くする


Don't feel lonely
ひとりぼっちに思わないで
Loneliness kills all the thrill from standing alone
孤独でいたら頂点にいる事さえ楽しめない
Try to see clearly
気づかなきゃいけない

Feet don't fail me now, no
下を向かないで
What didn't kill us made
これで私たちは
What didn't kill us made us stronger
強くなれるのだから
Feet don't fail me now
くよくよしないで
What didn't kill us made
この経験は
What didn't kill us made us stronger
私たちをもっと強くする
Scars we carry
このキズと共に

 

【和訳補足】

補足はありません