waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Kamikaze Love-Poets of the Fall

Here I go again rushing headlong
さあ僕はもう行くよ
Without a second thought
まだろくに考えてもいないし
Out where reality awaits
どうなるかはわかりきってるけど
I choose to fantasize
僕は夢見ることを選ぶよ
And I build myself another piece of
This memory estate
君のためにいろんな自分を

試したけど
But I can't find the key
結局自分に
To walk inside my own lies.
嘘をつくことはできないみたいだ

Hell, the way you walked in,
ああ、君の歩いたこの道に
I would kiss the earth beneath your feet.
そしてこの足元に、僕はキスさえできるよ

Take me where the angels fall
天使が堕ちた場所へ僕を連れて行ってくれ
You take it all
君は僕を期待させるくせに
You give no quarter for my love
何も残さずに
You raise me up to tear me down
僕の愛にはちっとも応えてくれない
Leaves you reeling,
君の目を覚まし
Feels like stealing,
心を奪ってしまいたいよ

Frantic moments of Kamikaze Love.
熱狂的な神風愛のようにね

What you live and breathe is why you're dying
君が生きて息をするということは死に向かっているということ
I can see it in your eyes
君の目を見ればわかる
It burns, but the waters will not flow
でもそれを止めることはできないだろう
And we watch it all burn down
僕たちはそれが進むのを眺めるだけ
Just to pry ourselves another piece of
どうにかしていろんな自分を
This memory estate
試そうとするけど
But we can't find the key
結局それを現実にすることは
To unlock its doors for our souls.
叶わないみたいだ

Broken phrases, distorted faces,
崩れ落ちた言葉とよじれた顔
Misunderstanding standing in between
誤解が僕らをこうしてしまったんだ
These stolen moments hijack my love
君との時間だけが僕の愛を満たす
Miss Understanding grinning through her teeth.
理解という名のお嬢様が歯を見せて笑っている

 

【和訳補足】

補足はありません