waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Not Made For This World-Tove Lo


So you fought off a thousand gangsters
Ready for the war
ギャングスターを追い払って
戦いに向けて準備万端みたいね
And you hang with the stones round the world on tour
しかもローリングストーンとワールドツアーに行ったらしいじゃん
And you bought me a million diamonds
おまけに私にダイアモンドをたくさん買ってくれたんだって
But lost them by the shore
でも海辺で失くしちゃったのね
Is it bad to believe you I look in the water
砂浜を探してるけど
本当にあなたのこと信じていいの?

And the wide-eyed loving monster who feeds my every lie
Cause I need to pretend it's you and I
無邪気でかわいいモンスターが
私に嘘をつかせているの
だってここにいるのはあなたと私だけってことにしておきたいから
And I know my head is twisted but it keeps me sane at times
That I know I can keep you in my mind
こんなこと間違ってるってわかってるけど
こうしないと正気を保てない
あなたをいつまでも心に留めておきたいから

Dream till I'm dead, then set me on fire
Flames and the smoke keep taking me higher
死ぬまで夢を見ていたいの
そして私の遺灰は天高く舞い上がる
Love and pretend, we'll soon be expired
We would be not made for this world
Not made for this world
愛に嘘はつきもの
そして期限切れを迎える
私たちはこの世界に生まれるべきじゃなかったのよ

So I tell you a little secret
Who knew that I could fly?
ちょっとした秘密を教えてあげる
私って実は空を飛べるの
I'm the queen of the world in the trees up high
木の上の世界では私は女王様なの
And if you wanna come with me
You just say the word
もし一緒に来たければ
私に言ってよ
I'll be waving my wand and we both turn into birds
私が魔法のステッキを一振りすれば
2人とも鳥に生まれ変わるんだから

And the wide-eyed loving monster who feeds my every lie
Cause I need to pretend it's you and I
無邪気でかわいいモンスターが
私に嘘をつかせているの
だってここにいるのはあなたと私だけってことにしておきたいから

Dream till I'm dead, then set me on fire
Flames and the smoke keep taking me higher
死ぬまで夢を見ていたいの
そして私の遺灰は天高く舞い上がる
Love and pretend, we'll soon be expired
We would be not made for this world
Not made for this world
愛に嘘はつきもの
そして期限切れを迎える
私たちはこの世界に生まれるべきじゃなかったのよ

We got a happy place
Where nobody else can go
You and I
素敵な場所があるの
他に誰も知らない、来られない所
あなたと私だけ

Dream till I'm dead, then set me on fire
Flames and the smoke keep taking me higher
死ぬまで夢を見ていたいの
そして私の遺灰は天高く舞い上がる
Love and pretend, we'll soon be expired
(And we were not made for this)
We would be not made for this world
愛に嘘はつきもの
そして期限切れを迎える
私たちはこの世界に生まれるべきじゃなかったのよ

Dream till I'm dead, then set me on fire
Flames and the smoke keep taking me higher
死ぬまで夢を見ていたいの
そして私の遺灰は天高く舞い上がる
Love and pretend, we'll soon be expired
(And we were not made for this)
We would be not made for this world
愛に嘘はつきもの
そして期限切れを迎える
私たちはこの世界に生まれるべきじゃなかったのよ
Not made for this world
Not made for this world
Not made for this world
We would be not made for this world
私たちはこの世界に生まれるべきじゃなかったのよ


【和訳補足】

  • waving my wandー”wave a (magic) wand”「魔法の杖を一振りする」