waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Vibes(feat. Joe Janiak)-Tove Lo


Skin to skin
Seepin' in
肌をすり合わせて
一緒に入り浸るの
Flickering, our eyes go wide
You giving me studded sight
私たち漂ってるみたい
あなたのせいでおかしくなりそう
Painting stars
In our hearts
私たちの心に
星をたくさん描くの
Yeah, you know I'm down for you
I want you to lick my wounds
私はあなたのもの
傷を舐めて癒してほしいの

What's your line though?
That I'm fine, oh
Heard that before
But somehow it means more
今なんて言ったの?
ええ、私は大丈夫
前にも同じこと聞いたし
でもそれってそういう意味じゃないのよね

Dreamer, trippin' on your highs
These vibes, I feel 'em, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたとハイになりたい
この雰囲気のままでいたい
Dreamer, trippin' on your highs
Feelin' all the vibes, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
全て瞬間を楽しむのよ
Whisper pretty little things
Heart sings, I feel 'em, ooh
みんなこんなことで噂するのね
なんだか心が歌ってるみたい
Dreamer, tripping on your highs
Feelin' all the vibes
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
この雰囲気を楽しむのよ

(Joe Janiak: Do ya? Do ya? Do ya?)
君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの
(Joe Janiak: Do ya? Do ya? Do ya?)
君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの

Joe Janiak:
Break away
All the things stopping me from letting go
君から離れようとするけど
色んなことが僕を引き止めようとする
Temperature is taking hold
Heart beating faster and faster
体が熱くなって
鼓動が速くなっていく
I'll be your (Tove: you'll be my) brand new disaster
僕が君のことを(あなたが私のことを)
狂わせている
But I don't know
でも僕はわかってないんだ
Seems like what you're looking for
本当は君が何を求めてるかなんかね

What's your type, though?
Am I right? No
Heard that before
Still you want it more
君どういうのが好みなの?
これじゃダメなんだよね
前もそう言ってた
君はまだまだ物足りないって感じ

Dreamer, trippin' on your highs
These vibes, I feel 'em, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたとハイになりたい
この雰囲気のままでいたい
Dreamer, trippin' on your highs
Feelin' all the vibes, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
全て瞬間を楽しむのよ
Whisper pretty little things
Heart sings, I feel 'em, ooh
みんなこんなことで噂するのね
なんだか心が歌ってるみたい
Dreamer, tripping on your highs
Feelin' all the vibes
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
この雰囲気を楽しむのよ

(Joe Janiak: Do ya? Do ya? Do ya?)
君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの
(Joe Janiak: Do ya? Do ya? Do ya?)
君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの

Joe Janiak:
What's your type, though?
Am I right? No
Heard that before
But still you want it more
君どういうのが好みなの?
これじゃダメなんだよね
前もそう言ってた
君はまだまだ物足りないって感じ

Dreamer, trippin' on your highs
These vibes, I feel 'em, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたとハイになりたい
この雰囲気のままでいたい
Dreamer, trippin' on your highs
Feelin' all the vibes, ooh
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
全て瞬間を楽しむのよ
Whisper pretty little things
Heart sings, I feel 'em, ooh
みんなこんなことで噂するのね
なんだか心が歌ってるみたい
Dreamer, tripping on your highs
Feelin' all the vibes
ねえ、ドリーマー
あなたが私をハイにさせてるの
この雰囲気を楽しむのよ


(Joe Janiak: Tell me, Do ya? Do ya? Do ya?)
教えてよ、君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの
(Joe Janiak: Do ya? Do ya? Do ya?)
君はどう?
Do you feel 'em too?
あなたも感じてるのね
(Joe Janiak: I feel ya, feel ya, feel ya)
わかるよそれ
Feeling so high falling into you
あなたのところへ落ちていくの


【和訳補足】

  • vibesー辞書的には「雰囲気」という意味を持ちますが、Tove Loの言う「バイブ」とは、違う意味を持つかもしれません。