waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

The Distance-Poets of the Fall

Is this really how quickly it goes away?
こんなに早く過ぎ去ってしまうのか
I can’t feel my emotions arrive today
今日は一度も感情が僕の心にたどり着いてない

Cuz I still love how you say my name
僕の名を呼ぶ君の声が愛しくて
I still taste you kissing my pain away
僕の痛みを消し去る君のキスが惜しくて
Still see your tears through the rain
未だに雨の中に君の涙を見る
These burning sensations sustain
僕の感情の炎はいつまでも燃え続ける

Feel the distance, bring us closer
君との距離を
もっと縮められればいいのに
Water would cool and soothe my pain
この雨が僕の痛みを和らげればいいのに
We can touch now, just hold on now
もうじきに着くよ
ちょっと待っててくれ
Bridges would never burn again
僕らをつなぐ橋はもう燃え落ちない

I’ve seen this yearning take on a frightening form
僕のこれまでの願いが
信じられない姿に変貌したのがわかる
The memory of you will make sure my past lingers on
君との思い出のせいで
僕は過去を忘れられない

And I still love how you say my name
僕の名を呼ぶ君の声が愛しくて
I still taste you kissing my pain away
僕の痛みを消し去る君のキスが惜しくて
Still see your tears through the rain
未だに雨の中に君の涙を見る
These burning sensations sustain
僕の感情の炎はいつまでも燃え続ける

Feel the distance, bring us closer
君との距離を
もっと縮められればいいのに
Water would cool and soothe my pain
この雨が僕の痛みを和らげればいいのに
We can touch now, just hold on now
もうじきに着くよ
ちょっと待っててくれ
Bridges would never burn again
僕らをつなぐ橋はもう燃え落ちない

Don’t you worry
心配しなくていいんだ
There’ll be a time when our hearts beat the same
きっといつか僕らの魂が
一緒に鼓動する時が来る
Let life carry
僕らの人生をあるがままに
Across the distance I still see your flame
ここからでも君の激情が分かるよ
Don’t you worry
心配しなくていいんだ
There’ll be a time when our hearts beat the same
きっといつか僕らの魂が
一緒に鼓動する時が来る
Let life carry
僕らの人生をあるがままに

Still love how you say my name
僕の名を呼ぶ君の声が愛しくて
I still taste you kissing my pain away
僕の痛みを消し去る君のキスが惜しくて
Still see your tears through the rain
未だに雨の中に君の涙を見る
These burning sensations sustain
燃え上がるこの気持ちが消えることはないんだ

Feel the distance, bring us closer
君との距離を
もっと縮められればいいのに
Water would cool and soothe my pain
この雨が僕の痛みを和らげればいいのに
We can touch now, just hold on now
もうじきに着くよ
ちょっと待っててくれ
Bridges would never burn again
Water would cool and soothe my pain
Bridges would never burn again
Water would cool and soothe my pain
Bridges would never burn again
Water would cool and soothe my pain
Bridges would never burn again
Water would cool and soothe my pain
We can touch now, just hold on now
僕らをつなぐ橋は
決して燃え落ちない
この雨が僕の痛みを
きっと和らげてくれる

【和訳補足】
補足はありません