waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Moments-Tove Lo

I grew up with a lot of green
Nice things 'round me
I was safe, I was fine
私は自然の中で育って
周りには素敵なものばかり
危ないものなんてなかったのよ

I grew up with a lot of dreams
Plans who to be
None of them none were mine
たくさんやりたいことや
将来何になりたいかって考えたりしたけど
私には選ぶことができなかったの

I love freaks, I don't care if you're a wild one
変態は好きだし
あなたが野生的でも私は気にしないわ
I love freaks, I don't care if you're a wild one
変態は好きだし
あなたが野生的でも私は気にしないわ
And me
でも私は…

I, I'm not the prettiest you've ever seen
But I have my moments, I have my moments
私はあなたが会った中で
一番綺麗な子じゃないかもしれないけど
調子付いた時はすごいのよ
Not the flawless one, I've never been
But I have my moments, I have my moments
私が完璧だったことは
これまでで一度もないけど
私だってやる時はやるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ

I can't be the perfect one
私は完璧にはなれないの
But I'll make you come
でもあなたを絶頂に連れて行って
And I'm locked in your mind
印象を残すことはできる

You can say I don't belong
一緒にいてくれなくてもいいの
That I'm so wrong
私がおかしいだけだし
I can tell, tell you lie
あなたに嘘をつけばいいだけ

I love freaks, I don't care if you're a wild one
変態は好きだし
あなたが野生的でも私は気にしないわ
I love freaks, I don't care if you're a wild one
変態は好きだし
あなたが野生的でも私は気にしないわ
And
それに…

I, I'm not the prettiest you've ever seen
But I have my moments, I have my moments
私はあなたが会った中で
一番綺麗な子じゃないかもしれないけど
調子付いた時はすごいのよ
Not the flawless one, I've never been
But I have my moments, I have my moments
私が完璧だったことは
これまでで一度もないけど
私だってやる時はやるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ

Rough around the edges, memories and baggage
これまでの人生が
私を冷たい女に変えたって
You know me
あなたもわかってるでしょ
Never play the safe card, when I go I go hard
これからの人生
私はもう容赦しないわ
Now you know
これでわかったでしょ

I, I'm not the prettiest you've ever seen
But I have my moments, I have my moments
私はあなたが会った中で
一番綺麗な子じゃないかもしれないけど
調子付いた時はすごいのよ
Not the flawless one, I've never been
But I have my moments, I have my moments
私が完璧だったことは
これまでで一度もないけど
私だってやる時はやるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ
I can get a little drunk, I get into all the don'ts
少しお酒が入れば
どんな無茶苦茶なこともできちゃう
But on good days I am charming as fuck
でも最高に可愛い日だってあるのよ


【和訳補足】

  • I have my momentsー「たまには調子のいい時がある」
  • make you comeー“come”と同じ発音で“cum”という単語がある。「イク」という意味
  • Rough around the edgesー人の性格を表すイディオム。「険悪に見える」「ぶっきらぼう」という意味
  • memories and baggageー“baggage”には「手荷物」という一般的な意味があるけど、この場合は「(精神的な)負担、問題」や「固定観念」「偏見」という意味を持ちます