waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Conscious-Broods

When I come alive, such a pretty light
普段なら綺麗な光を身にまとって
I can be beautiful, I can be right
私は美しく、正しくいられるのに
I can hold my own when I feel at home
心から安心している時にしか、自分に自信を持てない
I can be tender, I can be kind
人に優しく、親切になれるのに

When I'm on my feet, I can take the heat
人から何を言われても、立ち直れたのに
But when I get low I prefer the cold
落ち込んでしまうと、悪い方に考えてしまう
I can be a hard light to ignite
何もかも楽しむことができない
All my nightmares feel like real life
悪夢が現実になったような気がするの

Wait for the explosion
破滅を待ち焦がれてた
Only to anticipate
そう思ってただけなのに
Running in slow motion
時の流れが
I can never get away
私の足を止める
Sweet paralysation
この無力感が心地いいの
No one here to keep me safe
誰も守ってくれないんだって思うと
Hyperventilation
息苦しい感じがして
I'm about to go insane
このままじゃ私はおかしくなる
Wake me up and keep me conscious
私を起こして、正気に戻して

When I come alive, such a pretty light
普段なら綺麗な光を身にまとって
I can be beautiful, I can be right
私は美しく、正しくいられるのに
I can be the words, everything that hurts
口に出てしまう言葉が、何もかもを傷付ける
All the things that keep you up in the night
そのせいで一晩中あなたを悩ませている

Everything I fear, always meets me here
恐れていることが、現実となって
In the early hours dancing with my doubts
眠ることもできず、頭の中は疑念でいっぱい
I can be a hard light to ignite
何もかも楽しむことができない
All my nightmares feel like real life
悪夢が現実になったような気がするの

Wait for the explosion
破滅を待ち焦がれてた
Only to anticipate
そう思ってただけなのに
Running in slow motion
時の流れが
I can never get away
私の足を止める
Sweet paralysation
この無力感が心地いいの
No one here to keep me safe
誰も守ってくれないんだって思うと
Hyperventilation
息苦しい感じがして
I'm about to go insane
このままじゃ私はおかしくなる
Wake me up and keep me conscious
私を起こして、正気に戻して


【補足】
補足はありません