waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Paradise(What about us?)-Within Temptation

 

There's no sense
The fire burns
When wisdom fails, it changes all
賢明さが失われ、燃え広がる炎が何もかも変えようとするけど、そんなことに意味はないわ
The wheel embodies all that keeps on turning
舵の切り方次第で世界はいくらでも変わるのよ

Blood red skies, I feel so cold
血に染まった空、本当に寒気がするわ
No innocence, we play our role
私たちは役目を果たしたのに、潔白は失われた
The wheel embodies all, where are we going?
切られた舵は、私たちをどこへ連れて行くの?

All in all you'd expect the wise to be wiser
あなたがいつも賢くなるために賢者を求めていたのは
Fallen from grace all and all I guess
堕ちるところまで堕ちてしまったからなのね
We should have known better 'cause
私たちもっと慎重になるべきだったのよ、だって…

[Chorus:]
What about us,
私たちはどうなるの?
Isn't it enough?
これで十分じゃないの?
No we're not in paradise
いいえ、私たちはパラダイスにいるんじゃないのよ
This is who we are
これが私たちなの
This is what we've got
これが私たちがこれまで得たものなの
No, it's not our paradise
違う、これは私たちのパラダイスじゃない
But it's all we want
でもこれが私たちの求めていた全て
And it's all that we're fighting for
そしてこれが私たちが戦い続ける理由
Though it's not paradise
たとえそれがパラダイスじゃなくとも

You and us
あなたも私たちも
Or I and them
そして私も彼らも
There comes a time
To take a stand
立ち上がる時が来たのよ
The wheel is watching all that keeps on burning
舵輪は燃え広がる全てを見ているわ
The venom works
It's like a curse
呪いのように憎悪は作用し
A Trojan horse
When will we learn
気づいた時にはトロイの木馬
The wheel embodies all that keeps returning
そして舵は元の場所へ戻ろうとする

All in all you'd expect the wise to be wiser
あなたがいつも賢くなるために賢者を求めていたのは
Fallen from grace all and all I guess
堕ちるところまで堕ちてしまったからなのね
We should have known better 'cause
私たちもっと慎重になるべきだったのよ、だって…

[Chorus:]
What about us,
私たちはどうなるの?
Isn't it enough?
これで十分じゃないの?
No we're not in paradise
いいえ、私たちはパラダイスにいるんじゃないのよ
This is who we are
これが私たちなの
This is what we've got
これが私たちがこれまで得たものなの
No, it's not our paradise
違う、これは私たちのパラダイスじゃない
But it's all we want
でもこれが私たちの求めていた全て
And it's all that we're fighting for
そしてこれが私たちが戦い続ける理由
Though it's not paradise
たとえそれがパラダイスじゃなくとも

What about us,
私たちはどうなるの?
Isn't it enough?
これで十分じゃないの?
No we're not in paradise
いいえ、私たちはパラダイスにいるんじゃないのよ
This is who we are
これが私たちなの
This is what we've got
これが私たちがこれまで得たものなの
No, it's not our paradise
違う、これは私たちのパラダイスじゃない
But it's all we want
でもこれが私たちの求めていた全て
And it's all that we're fighting for
そしてこれが私たちが戦い続ける理由
Though it's not paradise
たとえそれがパラダイスじゃなくとも


What about us, what about us, what about us, isn't it enough?
What about us, what about us, what about us, isn't it enough?
What about us, what about us, what about us, isn't it enough?
What about us, what about us, what about us, isn't it enough!

 

【補足】

補足はありません