waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

Late Goodbye-Poets of the Fall

 

In our headlights, staring, bleak, beer cans, deer's eyes
車のライトが照らすのは、凍えるような風に吹かれるビール缶にシカ達の目
On the asphalt underneath, our crushed plans and my lies
路面には僕らの失敗と僕の吐いたウソ
Lonely street signs, powerlines, they keep on flashing, flashing by
独り立ちそびえる標識や鉄塔がヘッドライトに照らされる

And we keep driving into the night
そして僕らは夜に向けて進み続ける
It's a late goodbye, such a late goodbye
それはあまりにも遅すぎる別れ
And we keep driving into the night
そして僕らは夜に向けて進み続ける
It's a late goodbye
それは遅すぎるさようなら

Your breath hot upon my cheeck, and we crossed, that line
君の熱い息が僕の頬に当たって、僕らは一線を越えた
You made me strong when I was feeling weak, and we crossed, that one time
僕が弱気な時には君は僕を奮い立たせ、僕らはあの瞬間心が通じた
Screaming stop signs, staring wild eyes, keep on flashing, flashing by
止まれの標識を睨みつける目は光り続ける

And we keep driving into the night
そして僕らは夜に向けて進み続ける
It's a late goodbye, such a late goodbye
それはあまりにも遅すぎる別れ
And we keep driving into the night
そして僕らは夜に向けて進み続ける
It's a late goodbye
それは遅すぎるさようなら

The devil grins from ear to ear when he sees the hand he's dealt us
悪魔が笑いながら僕らを終わらせようとする時
Points at your flaming hair, and then we're playing hide and seek
燃え上る君の髪を指さして、僕らはかくれんぼを始める
I can't breathe easy here, less our trail's gone cold behind us
ここじゃ一息つくこともできないけど、少なくとも僕らの足跡は消えていく
Till' in the john mirror you stare at yourself grown old and weak
鏡の中のジョンを見てようやく君は自分が年を取って弱っていると気づく

And we keep driving into the night
そして僕らは夜に向けて進み続ける
It's a late goodbye, such a late goodbye……
それはあまりにも遅すぎる別れ……..

 

【和訳補足】

  • ゲームMax Payne 2の主題歌。不自然に登場する歌中の“john mirror”は登場人物の“John Mirra”とかけていると思われる。