wani diary

てきとうに。。。https://mobile.twitter.com/____wani____

Illusion & Dream-Poets of the Fall

Illusion & Dream

Look in my eyes I'll make you see
僕の目を見れば君に見せてあげるよ
We're drifting aimlessly
作られた世界が僕らは見えないでいるまま
Blind in a world of make believe
僕たちは流されているんだ

Hear them sing their songs off key
彼らの音痴な歌い声は
N' nod like they agree
まるでそれに賛成したかのようだ
Buying the need to be discreet
慎重になるためには必要なことだと信じ込んでいる

I've got no hand in matters worldly, I hardly care at all
僕には全く関係なかったし全然気にしてもいなかった
What's going on fails to concern me, cos I'm locked behind my wall
壁の外側では何が起きているんだ
But you know what drives me out
君は何が僕を邪魔しているかわかっているはずだ
Out of my mind
この世界は完全に狂ってるよ

It's whatever makes you see, makes you believe
君が何を見ようとも、それは君を信じ込ませる
And forget about the premonition you need to conceive
そして思い出さなきゃいけないあの予感を忘れるんだ
That the images they sell are illusion and dream
それはまるで彼らが夢と希望を売ってしまったかのようだ
In other words dishonesty
それはつまり枉惑だってこと

If I speak ill, please humor me
もし僕が彼らを罵ったら僕を馬鹿にしてくれ
Won't rant on endlessly
執拗に怒鳴りたてるってことはしないよ
Just thought I'd try to make you see
ただ君に見せあげようと思っただけだ

It doesn't solve a thing to dress it in a pretty gown
これじゃ前に進めないよ。綺麗な洋服を着せることもできない
A stone will not need you to guess if
もし君がこのまま溺れ死にするつもりなら
You're still going to drown
小石でさえ君を必要とはしない
So you know what drives me out
だから本当は知っているんだろう
Out of my mind
どうしてこうなったのか

So can you name your demon?
君は自分の中の悪魔に名を与えられるか
Understand its scheming
もちろんそれは枉惑
I raise my glass and say "here's to you"
“あなたに乾杯”と僕はグラス片手に言う
Can you chase your demon?
じゃあ君はその悪魔を狩れるか
Or will it take your freedom?
それとも彼に自由を与えるか
I raise my class and say "here's to you"
“あなたに乾杯”と僕は昇進して言う