waniの和訳録

リクエストあればどうぞ。

OverboardーPoets of the Fall

I see you crying and it rains
雨の中、君が泣いているのは
Washing away the bad days
雨と共に辛い日々と失った悲しみを
Washing away the pain loss brings yeah
忘れ去ろうとしているから
And then you smile though it aches
君は苦しいのに笑うのは
Cos you don't believe in mistakes
間違いだったと認めたくないから
Just that we made a mess of things
それが僕らをめちゃくちゃにしたんだ

When the deal that you made with love is now a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行さ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

You're not afraid to rely
怖がらないで
On any way you can try
自分の力を試すんだ
To learn to make some sense of things yeah
そうしたらいろんなことが分かってくるよ
And the way you say we'll get by
そのためには簡単さ
With a little laugh we can fly
ちょっと笑えば楽になるよ
You know the measure of hope that brings
本当は分かっているんだろう

 

When the deal that you made with love is just a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行だったんだ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

 

I hear you laughing like a child
君が子供のように笑っていたのは
Instead of choking all riled
苛立ちを抑えて
Instead of staring at shortcomings yeah
自分の落ち度を認めたからだ
Just like the rain when you cried
それはまるで君が泣いていた時の雨のように
Washed all the stains of false pride
バカみたいなプライドの数々を洗い流す
You'll learn to make the best of things
それできっと良くなるはずさ

Have a little more of not enough
僕らに必要だったのは
More of what is less but isn't love
愛なんかじゃないんだ
Little of the same you're dreaming of
君が思っていたことと少し似ているけど
That's enough, that's enough
もういいんだ、それで十分だよ

 

When the deal that you made with love is now a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行さ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

 

When the deal that you made with love is now a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行だったんだ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

 

When the deal that you made with love is now a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行さ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

 

When the deal that you made with love is just a one way street
A one way street
僕からすれば君の愛は、いつだって一方通行だったんだ
And you'll feel you'll go overboard
それは君が無我夢中になっているから
Cos you're incomplete, incomplete
君はまだまだ未熟だってことさ

 

【和訳補足】

  • go overboard ー「船から落ちる」。転じて「何かに熱中する」の意。